Ojojoj....

Då va det dax för fiske igen, denna gången bar det av till Ottersjön.

Lite jobbig sjö då vi måste lägga i båten i en annan sjö och åka genom en grävd kanal för att komma rätt.

Mads som gondolförare i kanalen.

Jag fick en liten 0,5kg´s gädda nästan direkt när vi va framme vid första fiskestället.
Det betydde att jag satt säker och behövde inte dricka sjövatten.
Då kunde jag avslappnat fiska med lite andra drag som gav bra utslag. Såg att det gick något efter draget men missade första hugget, va bättre med på det andra hugget och där satt den. En lite kamp blev det men sedan plockade Pekka upp den i båten.
Detta gjorde ju att jag kunde fiska väldigt, väldigt lugnt.

Mads o Pekka däremot fiskade mer o mer för vattnet i dom sjöarna vill man inte dricka.

Pekka är lite grinig eftersom det nappade dåligt. O Mads letar bland olika beten för att få upp något ur sjön.

Men men det ville sig inte riktigt o tiden rann iväg så det va bara för pojkarna att fatta kåsan o dricka.

Mads tar upp lite vatten för att dricka....hehehe


Det är en halv kåsa som gäller vilket är ca 0,5dl. Pekka skrattar nervöst i bakgrunden.


Pekka tittar en sista gång i kåsan så det inte är några allt för stora djur i vattnet.


Pekka drar i sig vattnet. Man ser att Mads håller tillbaka sjövattnet.....

Jo, det va den där gäddan som jag fick upp. Det va ett nytt personligt rekord för min del. 6kg ligger det nya rekordet på!


En väldigt lycklig Herr Nilsson!



En mindre lycklig gädda i pappas frysbox.
Funderar på att bjuda Mads, Pekka o sambo på lite gädda.

Ha de finnt!

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Ett jättestort grattis till fina fisken. Den är du värd. Kram kram

2008-09-14 @ 19:21:04
Postat av: Sandra

Jätte fin älskling!!!

Grattis!



Hoppas på en god middag då nån gång fram över...

2008-09-14 @ 19:32:55
Postat av: Mamma

Så himla kul! Det måste varit en häftig känsla att få en sån bjässe på kroken. Nu får du läsa på i kokboken;)

Kram

2008-09-15 @ 09:03:35
Postat av: Pekka

Ser lite mallig ut tycker jag! Nyllet alltså..

2008-09-29 @ 18:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0