Ojojoj....

Då va det dax för fiske igen, denna gången bar det av till Ottersjön.

Lite jobbig sjö då vi måste lägga i båten i en annan sjö och åka genom en grävd kanal för att komma rätt.

Mads som gondolförare i kanalen.

Jag fick en liten 0,5kg´s gädda nästan direkt när vi va framme vid första fiskestället.
Det betydde att jag satt säker och behövde inte dricka sjövatten.
Då kunde jag avslappnat fiska med lite andra drag som gav bra utslag. Såg att det gick något efter draget men missade första hugget, va bättre med på det andra hugget och där satt den. En lite kamp blev det men sedan plockade Pekka upp den i båten.
Detta gjorde ju att jag kunde fiska väldigt, väldigt lugnt.

Mads o Pekka däremot fiskade mer o mer för vattnet i dom sjöarna vill man inte dricka.

Pekka är lite grinig eftersom det nappade dåligt. O Mads letar bland olika beten för att få upp något ur sjön.

Men men det ville sig inte riktigt o tiden rann iväg så det va bara för pojkarna att fatta kåsan o dricka.

Mads tar upp lite vatten för att dricka....hehehe

Det är en halv kåsa som gäller vilket är ca 0,5dl. Pekka skrattar nervöst i bakgrunden.

Pekka tittar en sista gång i kåsan så det inte är några allt för stora djur i vattnet.

Pekka drar i sig vattnet. Man ser att Mads håller tillbaka sjövattnet.....

Jo, det va den där gäddan som jag fick upp. Det va ett nytt personligt rekord för min del. 6kg ligger det nya rekordet på!

En väldigt lycklig Herr Nilsson!

En mindre lycklig gädda i pappas frysbox.
Funderar på att bjuda Mads, Pekka o sambo på lite gädda.

Ha de finnt!

Dax igen

Ja, då va det väl dax att bikta sig efter den senaste tiden.
Det var en tung tid efter Åsunden så därför har det inte hänt något här.

Jo, det va ju så att vi åkte till Åsunden för att fiska riktigt stora gösar.
Men det va 3 svarta fiskedagar som inte behöver komma ut på nätet.

Vi har ju under detta året haft en liten regel under fisketurerna som har varit att om man inte får napp så måste man dricka lite sjövatten.
Ingen hade varit tvungen att dricka vatten innan vi stannade till i Hestra för att fiska lite på vägen hem ifrån Åsunden.
Pekka fick som vanligt en liten gädda på spinnare o Mads fick oxå en liten vilket lämnade mig ensam utan fisk. Jag tok-fiskade efter allt som lever i vatten men inte ett napp. Mads började leta efter sin kåsa för att vara behjälplig när jag skulle dricka lite vatten.
Vid Hestra så är det ju Nissan som rinner så det är ju inte jätte äckligt vatten men jag tog det säkra före det osäkra o fyllde kåsan halvfull ute på sjön då det är nog lite bättre än inne vid badplatsen.
Fiskade lite till med en obehaglig känsla av panik inför att behöva dricka det bruna vattnet i kåsan.

Jaja, det va inte mycket att vänta på så jag drog i mig skiten......det bubblade till spännande i magen och det ville upp igen. Men allt gick fint. Visste ju att det va en resa på 12mil innan toa hemma. Så jag lugnade magen med lite Cola och hoppades på det bästa.

Lugnt, allt gick finnt!!!

Efter ett 2 veckors fiskeuppehåll så tog vi tag i det igen.

Fick lite snack så kom vi fram till att vår båt hade krymt så vi måste ha en större. Vi har inte för mycket grejor utan båten har blivit mindre, konstigt men sant.

Detta blev ett långt inlägg....

Vi hittade en båt som passade vår budget på Tjörn, en Linder 440 som hade rätt pris.
Då skulle vi bara hämta båten, en liten tripp på totalt ca 30mil.
Pekka fega ut o ville inte åka med för han skulle va bakis hela dagen sas det.............hmm.....

Jag o Mats fixade stort släp o åkte upp, tjötade med gubben, fikade med han o tanten o åkte hem. Denna resan tog totalt ca 9h!!!!! Det ska Pekka få faan för!!!!!!!

I söndags va vi ute med nya båten o skulle få upp ett par feta gäddor.

Mats jättefisk som hade fått storhetsvansinne o ville äta upp ett drag som va större en han.

Vi fick lite smått o gott och jag fick upp en gädda som jag skulle ta hem till far. Det ville inte gäddan.....
Jag fick fram den till båten, fäste en "läpptång" så jag kunde få upp den. Det tyckte den inte om och sletsig från draget, jag tappade tången och gäddan åkte hemåt. Med en ca 20cm stor läpptång i käften. Jag har väldigt dåligt samvete för detta men kunde inte få upp den.

På söndag är det dax för nya äventyr.