Lugnt eftermiddagsfiske

Mats, Sandra o jag va nere vid Grustaget igår kväll o slöfiskade lite. Mats o Sandra fick två små Abborrar var medans jag inte fick ett skit. Men vad gör det när vi hittade så fina lämningar efter Släntbjörn.


Säkra spår från ett törstigt ungdjur som varit nere i vattnet o vältrat sig.


Sekret som har lossnat från djurets päls när det har varit nere i vattnet.

 
Vi stötte på liggmärken som antagligen inte var mer än ett dygn gamla. Jag vet att Pär har sagt att det är en Rådjursbock som har skaft på det lilla trädet men det är mindre troligt då det enbart va skavt på söder sidan. Det är känt att  om trädet står i en söderslänt och dygnstemp. är över 7,4grader så är detta tydliga tecken på Släntbjörnslek. Om vi har tur så kan det komma Släntbjörnskalvar inom 48 veckor.

Ikväll är det Gösfiske som gäller, hoppas på stor fiskelycka!

Ha de

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hahaha...48 veckor säger du. Spännande!
Lycka till med fiskelyckan ikväll!
Puss

2008-05-25 @ 08:33:24
URL: http://sandradee82.blogg.se
Postat av: Svärmor

Frågan är om inte björnen dyker upp snart. Ni kan väl vara lite försiktiga så ni inte skrämmer den. Skrämda släntbjörnar är inte att leka med har jag hört.Kram

2008-05-25 @ 09:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0