Ett tag sedan....

Tjenare!

Nja, i söndags var det dax att ta revansch i Grustaget.
Jag började själv och efter en timme kom Pär oxå ner.
Jag fick lite borre och fick jävla en Gädda!!!
Pär och Mats satte i en gädda på ca 0,4kg för 3-4år sedan, den fick jag upp i söndags.
Nu vägde den ca 2,5kg och var pigg och grön o fin och fick givetvis simma tillbax för att komma upp som en rekordgädda om ca 10-15 år.

Jag har handlat en del fiskegrejor på nätet under våren.
På nätet är det svårt att veta exakt hur stora grejorna man köper är, detta har gjort att just nu sitter jag nog på Västkustens största samlingen av bete som man kan använda till haj-jakt!
Trodde jag hade beställt ett litet drag som i vanliga fall är ca 3cm och kanske väger 10-15g, det jag fick hem var en baddare på ca 15cm och som väger strax under 0,5kg.
Och idag fick jag hem några krokar som skulle vara små och smidiga, men det går att agna med Cola på dom krokarna.

Så är det någon där ute som ska jaga haj så slå mig en signal så kan ni få lånariktigt fina grejor.

Ingen bild idag men hoppas på mera bilder efter söndagens fiske.

Ha de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0